Эксклюзивные шаблоны Ucoz скачать бесплатно для Ucoz.
Самые потрясающие фильмы скачать для просмотра.
 

24 грудня 2013 р. відбувся міський етап V Міжнародної виставки "Сучасні заклади освіти - 2014",

 з метою розвитку міжкультурного освітнього діалогу, презентаціїї творчих здобутків педагогічних колективів 

навчальних закладів м. Дружківки.

Презентуємо вам звіт про участь нашого дошкільного закладу у цій віртуальній виставці.

 

 

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ЯСЛА-САДОК КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 35 «ЛЕЛЕКА»

 

 

 

 

ТЕМА: «Сучасні програми, інноваційні підходи та рішення для підвищення якості освіти»

 

 

 

 

 

Полтавець Т.В.

Вихователь-методист ДНЗ № 35 «Лелека»

Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

 

 

 

 

 

м. Дружківка, 2013

 

 

ТЕМА: «Сучасні програми, інноваційні підходи та рішення для підвищення якості освіти»

         Нині, вже нікого не здивуєш використанням сучасної техніки, як-от DVD програвачі, комп’ютери, інтерактивні дошки в освітньому процесі вишів, шкіл, дошкільних закладів.

         Підвищується якість демонстраційних матеріалів, з’являється можливість показувати відео фрагменти різних пізнавальних передач, навчальних фільмів, мультфільмів, створювати і демонструвати дітям мультимедійні презентації на різні теми.

           Навколишній світ стрімко змінюється. Сучасні діти є складовою так званої «кнопкової культури» чи не від самого народження, всюди їх оточують предмети, послуги, засновані на інформаційних технологіях.

         У дошкільний період дитина активно досліджує світ довкола себе, з допомогою дорослих робить дивовижні відкриття, тягнеться до всього красивого, яскравого, відчуває радість спілкування з природою.

         Багато дітей дуже рано починають грати в різні комп’ютерні ігри, які досить швидко стають їх улюбленим способом проведення дозвілля.

         Сучасні ІКТ дають змогу застосовувати в освітньому процесі ДНЗ надзвичайно цікаві й оригінальні методи і форми роботи з дітьми.

         В арсеналі нашого дошкільного закладу є два комп’ютери, які підключені до мережі Інтернет, фотоапарати, ноутбуки у 2-х  групах, для показу мультимедійних програм, та захоплені своєю роботою грамотні педагоги.

         Перед колективом педагогів постало питання: як підвищити пізнавальну мотивацію дітей.  Як, не відмовляючись від традиційного, перевіреного часом предметно-ігрового розвивального середовища, максимально впроваджувати в освітню діяльність широкі можливості інформаційно-комунікаційних технологій?

         Основна ідея нашої роботи з дітьми полягає у гармонійній інтеграції сучасних технологій у традиційні засоби розвитку дитини.

         Цифрова техніка і фотоапарати, відеокамери, комп’ютери міцно увійшли у життя кожної родини нашого дошкільного закладу.  З огляду на це, у педагогів дошкільного закладу виникла ідея надати дітям елементарні уявлення про комп’ютер та цифрову техніку, які можна використовувати не лише як іграшку, а і як засіб що допомагає навчатися та пізнавати навколишній світ:

-         розвивати пізнавальну активність та формувати адекватне ставлення до цілісної картини світу;

-         формувати психолого-педагогічну культуру вихователів, щодо роботи з дітьми в розвивальному середовищі дошкільного закладу із застосуванням ІКТ.

Інформаційно-комунікаційні технології  у нашому дошкільному закладі використовуємо під час проведення різних форм роботи, як-от:

-         заняття;

-         гурткова робота;

-         заходи методичної роботи, засідання педагогічної ради;

-         батьківські збори, конференції, тренінги;

-         свята, розваги, Дні відкритих дверей тощо.

У нашому ДНЗ виховуються діти, які мають різні порушення у розвитку. Вчителі-логопеди, вчитель-дефектолог, вихователі дітей цих груп використовують ІКТ у процесі діагностування дітей з різних розділів програми.

Для діагностування рівня розвитку дітей, аналізування результативності корекційної роботи педагоги використовують розвивальні та навчальні комп’ютерні ігри.

Спостерігаючи за способами розв’язання завдань та стилем ігрових дій кожної дитини, можна дізнатися про особливості її розвитку та з’ясувати рівень засвоєння нею програми.

Завдання для проведення діагностування дітей розроблені на основі досліджень науковців-психологів Віри Котирло, Олександра Запорожця, Тамари Улляшенко, Олени Вархотової, Надії Стаденко.

З використанням запропонованих сайтами комп’ютерних ігор, як-от:

-         «Килимок» ‒ для обстеження зорового сприймання, здатності виокремлювати частини, співвідносити їх між собою та утворювати цілісний образ за зразком;

-         «Назви одним словом» ‒ для виявлення вміння класифікувати предмети;

-         «Четвертий зайвий» ‒ для обстеження логічного мислення, уваги, пам’яті, рівня сформованості уявлень про природу, навколишній світ;

-         «Намисто для матусі» ‒ для виявлення вміння встановлювати закономірності та діагностування рівня сенсорного розвитку.

Під час планування роботи за лексичними темами виникла необхідність використання нових форм роботи, що сприяли б ефективнішому засвоєнню знань дітьми із ЗПР.

Педагоги групи (Сичова-Гоц О.Ю., Бочорішвілі Ю.А., Цапок Л.О., Горьова О.І.) почали використовувати вже існуючі в Інтернет мережі дидактичні та наочні матеріали, створювати тематичні презентації – слайдові покази, що давали дітям змогу ліпше засвоїти новий навчальний матеріал, узагальнити отримані знання.

Діти в корекційних групах мають різні порушення розвитку, але навіть гіперактивні дошкільники під час перегляду мультимедійних презентацій починають працювати з інтересом і краще засвоюють матеріал.

Оскільки пам'ять у дітей в цих групах поверхнева, короткочасна, потребує постійного тренування, у процесі мовленнєвих занять використовуємо слайд-шоу для вивчення віршів напам’ять.

Дуже поширеним методом роботи з дітьми є демонстрація освітніх фільмів про певні явища або предмети з дуже простим сюжетом, тривалістю не більше 3-5 хвилин.

Вони мотивують дітей до роздумів, прийняття певних рішень або розкриття послідовності дій під час розв’язання будь-яких проблем чи виготовлення робіт, або поробок.

Аналогічно розроблені комп’ютерні ігри, з використанням елементів гри до таких лексичних тем, як: «одяг», «меблі», «овочі», «перелітні птахи», «фрукти», «кімнатні рослини», «домашні птахи», «тварини», «сезонні явища».

Заняття з використанням ІКТ викликають позитивний настрій у дітей, а перед педагогами відкриваються можливості широкого вибору ігрових вправ у вигляді слайд-шоу, які дають змогу закріпити у дітей навички словотворення, збагачують лексичний словник, будувати граматично правильно зв’язне мовлення.

Це розвивальне відео «Умачка» та розвивальні ігри за методикою Глена Домана, про навколишній світ та природу.

Комп’ютерні ігри, в основному, практикуємо у індивідуальній та підгруповій роботі з дітьми.

Одним з найефективніших методів ознайомлення дошкільників з навколишнім світом є спостереження за явищами природи. Завдяки своїй мінливості та розмаїттю природа емоційно впливає на дитину, викликає радість, здивування, бажання дізнатися більше, у результаті чого дитина навчається самостійно пояснювати те, за чим спостерігає.

Найчастіше педагогам складно привернути увагу дітей для спостереження за вже знайомими, звичними для них об’єктами. Тому наші вихователі скористались звичайним цифровим фотоапаратом. Спочатку діти розглядали навколишній світ через об’єктив фотоапарату, а потім, за вибором дітей, фіксували окремі кадри, фотографували предмети. Переглядаючи зроблені кадри на екрані фотоапарата, діти самостійно пояснювали, чому вирішили сфотографувати саме цей об’єкт природи. Далі за допомогою батьків роздрукували фотографії, спільно обговорювали зображене, міркували про красу природи. В результаті отримали чудову колекцію фотографій на теми живої і неживої природи.

Фотовиставки й веселі активні прогулянки зацікавили педагогів інших груп дошкільного закладу. Цікаві моменти прогулянок з фотоапаратом вони взяли до уваги і вже застосовують їх на практиці, вдосконалюючи цю діяльність власними «родзинками».  Такі фотовиставки весь час змінюючись прикрашають холи нашого дошкільного закладу.

Так з’явився цікавий задум вихователів, Лєсної В.Я., Шелест М,В,, Мартиненко Л.В., Зварич О.В., Ходушиної В.І, і вони разом з дітьми знімають фільм «Світ очима дітей», який ми плануємо показати на загальних батьківських зборах у травні 2014 р.

А для мам до свята 8 Березня вихователі Ткачова О.В., Александрова С.В., Цапок Л.О., Горьова О.І., Васильєва В.Ф. разом з батьками готують фільм «Якою я буду мамою».

До цього фільму увійдуть роздуми дітей про майбутнє, сцени із сюжетно-розвивальних ігор, побажання мамам.

Активно долучилися до цієї роботи і батьки нашого дошкільного закладу. Виїжджаючи із сім’єю у вихідні на природу, діти наполягали на тому, щоб батьки не забували брати фотоапарати, або відеокамери, і на місці, спільно з батьками шукали цікаві сюжети.

Відповідно загострилася тема охорони навколишнього середовища! Під час фотознімків діти самі помічали, як псує красу природи кинуте кимось сміття, зірвані квіти, надламані дерева.

У нашому дошкільному закладі стало звичним записувати на DVD диски режимні моменти малюків, зйомки дитячих заходів і за участю самих дітей на теми: «безпека на дорозі», «поводження з небезпечними предметами», «правила поведінки на вулиці» тощо.

Для дітей-випускників ми готуємо фільми-історію їхнього перебування у дошкільному закладі. І за сприяння батьків даруємо їм ці диски на випускному святі.

У педагогів ДНЗ триває постійний пошук ефективних форм взаємодії з батьками. Сучасні батьки все більше надають перевагу (не відкидаючи і традиційні форми) джерелам інформації, які так щедро дарує Інтернет, вважають більш зручним способом комунікації сучасні електронні засоби інформування: сайти, електронну пошту.

Наш дошкільний заклад має електронний сайт, користуючись його можливостями ми презентуємо педагогічний персонал, розміщуємо консультації педагогів, вихователів, медичних працівників. Розробляємо майстер-класи з виготовленням поробок, приготування страв, які готуються у дитсадку. Звітуємо про освітню та оздоровчу роботу з дітьми, інформуємо батьків про заходи з профілактики захворювань тощо.

Готуємо і маємо здійснити цікавий задум для батьків майбутніх вихованців дошкільного закладу:

-         зняти фільм про життя дітей в дитячому садку. В якому мітитиметься розповідь про правила вступу до дошкільного закладу, про педагогів, про режим дня, харчування, оздоровчі заходи, а також поради щодо полегшення періоду адаптації малюків до дитячого садка.

Важливими умовами оптимізації педагогічної діяльності колективу дошкільного закладу є розвиток креативності педагогів, їх готовність і здатність до інноваційної діяльності. Розвиток дошкільної освіти характеризується детермінованим взаємозв’язком традиційної педагогіки й інноваційних методів виховання.

Сьогодні в дошкільних закладах є комп’ютерні класи, спеціальні навчальні кабінети (конструювання, художній, театральний, хореографічний тощо), впроваджуються здоров’язбережувальні технології, експериментальна і проектна діяльність, відкриваються групи за інтересами та пріоритетами розвитку дітей, сімейні клуби, центри сімейного дозвілля, артстудії тощо.

Таке розмаїття напрямів діяльності дошкільних закладів потребує оптимізації педагогічного процесу. З огляду на це до роботи фахівців висувається низка додаткових вимог, мобілізуючи їх на вдосконалення.

Інтерактивні методи адекватні особистісно-орієнтованій моделі дошкільної освіти, вони перспективні і надзвичайно ефективні у розв’язання  різного роду проблем.

У роботі з педагогами нашого дошкільного закладу ми віддаємо перевазі таким формам роботи як проектна діяльність, тренінги, рольові та ділові ігри, використання кейс-технології, зокрема, методу кейс-стаді.

З метою формування рефлексивно-аналітичних умінь вихователів ми почали застосовувати відеозаписи фрагментів занять у досвідчених та молодих педагогів з наступним включенням їх до рефлексивно-аналітичної діяльності, а також використовувати систему педагогічних ситуацій та дидактично-методичних задач. Застосовуючи таку форму аналізу занять ми впроваджуємо елементи гуманістичної педагогіки Розуміння Н.Гавриш.

Це допомагає відрізнити власні утруднення та проблеми від чужих, дає змогу:

-         застосовувати знання загального характеру до конкретної ситуації виховання;

-         формувати критичність професійного мислення;

-         усвідомлювати закономірності та принципи педагогічного процесу тощо.

З метою підвищення ефективності освітнього процесу з використання інформаційно-комунікаційних технологій при формуванні у дітей дошкільного віку мотивації до пізнання навколишнього світу ми організували роботу творчої групи «Світ на долоні», у складі вихователів: Ткачової О.В., Александрової С.В., Цапок Л.О., Зварич О.В., Лєсної В.Я,, Васильєвої В.Ф., вихователя-методиста Полтавець Т.В., практичного психолога Чернишевої Ю.О., вчителя-логопеда Бочорішвілі Ю.А., вчителя-дефектолога Сичової-Гоц О.Ю. Основною темою роботи групи є «Оптимізація використання ресурсів навчального середовища для підвищення якості освіти дошкільників».

Звичайно, ще рано говорити про абсолютні успіхи, адже впровадження ІКТ для нашого колективу зовсім новий вид діяльності, однак уже сьогодні ми відчули що впровадження інноваційних технологій, використання інтерактивних методів професійного вдосконалення педагогів, використання мультимедійних технологій в освітньому процесі нашого дошкільного закладу дало змогу:

-         підвищувати ефективність освітнього процесу;

-         активізувати пізнавальну діяльність дітей;

-         підвищити рівень професійної майстерності педагогів дошкільного закладу;

-         реалізувати особистісно-професійне зростання педагогів;

-         активізувати батьків, педагогів та інших фахівців дошкільного закладу.